Sabtu, 03 Desember 2016

OUR ACTIVITIES IN GROUP THREE TO FIVE WEEKS

IN WEEK FIVE INTRODUCE A TYPICAL ACEH SNACKS 



        Hy readers,we`ll see you again in our activities is to introduce this special snacks Aceh, in the five week I will discuss a bit of our activities is that of "introducing special snacks aceh" to students uin-raniry and surrounding communities.In the five week of this activity we have had some progress,starting from his own love of students to typical snacks Aceh that we introduce. And from among the students half of those who already love the typical snacks that we introduce this, especially among students of the faculty of our own propaganda and communication.


Charity box and cake apam who was wrapped 

     Slightly comments an suggestion we can right from the students uin- raniry mainly of students majoring own KPI.

Comments and suggestions they vary but I call one course, their comments are like this:

snacks that you have here introduce us to his liking, but when you are selling once again had spoons so we could eat right here, Insyaallah we fill fix.

     Their suggestions are also diverse and l take one to is like:

you must introduce special snacks aceh continue to students, especially in this uin raniry. And in the community should also introduce you, let them know that the typical snacks aceh is also no less tasty it with special snacks in the other state. And isyaallah we will apply also in the community.


      And there are a few students from other departments such as the student of BKI also helped sideline activity we are quoting a donation. And I`m pretty salute the students uin-raniry especially for students of this faculty we Dawah, because our mission is very good students and diligent help other.

THESE ARE SOME PICTURES ABOUT HELPING OUR STUDENTS BKI:



These are some picture the costumers they were enjoying snacks typical of Aceh







And I am a representative group of three very much grateful to you.



ASALAMUALAIKUM WR. WB

DI MINGGU KE LIMA MENGENALKAN JAJANAN KHAS ACEH

      Hay pembaca, kita jumpa lagi di kegiatan kami ini yaitu mengenalkan jajanan khas aceh,Di minggu ke lima ini saya akan membahas sedikit perkembangan kegiatan kami ini yaitu tidak lain tentang “mengenalkan jajanan khas aceh” kepada mahasiswa uin raniry dan masyarakat sekitar. Di minggu ke lima ini kegiatan kami ini mempunyai sedikit perkembangan, di mulai dari sudah minat atau suka nya mahasiswa terhadap jajanan khas aceh yang kami kenalkan. Dan dari kalangan mahasiswa setengah dari mereka yang sudah menyukai jajanan khas yang kami kenalkan ini, terutama di kalangan mahasiswa fakultas dakwah dan komunikasi kami sendiri.

     Sedikit komen dan saran yang kami dapat kan dari mahasiswa uin raniry terutama dari mahasiswa jurusan KPI sendiri. 

Komen dan saran mereka beragam tapi saya sebut satu saja, komen mereka yaitu seperti ini:

Jajanan yang kalian perkenalkan ini enak sekali kami menyukai nya, tapi ketika kalian jualan sekali lagi harus ada sendok agar kami bisa makan langsung di sini, Isyaallah akan kami perbaiki.

     Saran mereka juga beragam dan saya ambil satu juga yaitu seperti:

Kalian harus mengenalkan terus jajanan khas aceh ini kepada mahasiswa, terutama di uin ini. dan di kalangan masyarakat juga harus kalian kenalkan, biar mereka tau bahwa jajanan khas aceh ini juga tidak kalah enak nya dengan jajanan khas di Negara lain. Dan isyaallah akan kami terapkan juga di masyarakat.

      Dan ada beberapa mahasiswa dari jurusan lain seperti mahasiswa jurusan  BKI juga ikut turut membantu kegiatan sampingan kami yaitu mengutip sumbangan. Dan saya cukup salut terhadap mahasiswa uin raniry terutama untuk mahasiswa fakultas dawah kita ini, karna mahasiswa dakwah kita sangat baik dan rajin membantu orang lain.

Dan saya perwakilan kelompok 3 sangat banyak berterima kasih kepada kalian.






Tidak ada komentar:

Posting Komentar